יום חמישי, 12 בינואר 2012

Sanity is totally overrated (עוגת שוקולד למקרי חירום)

בין המינוס לפלוס, בין הילד ללשעבר, בין עורכי דין לשופטים, לפעמים קצת קשה לשמור על שפיות. תוסיפו לזה ניסיון לנהל סוג של חיים אישיים, ואפשר לוותר על שפיות ולהתחיל לדבר על שגעון בעצימות נמוכה (ביום טוב).
רוב הזמן אני מרגישה שיש כמה אנשים שמדברים בראש שלי. כל אחד על עניין אחר. זה על הקריירה המקרטעת משהו, זה על התיק המציק, זה על תרגיל הצילום שעוד לא התחלתי להכין וזה על מתי כבר תחזרי לעולם הדייטים. בקיצור, הבנתם את הרעיון, יש שם די הרבה רעש, וגם זה כשהם עושים טובה ומדברים כל אחד עם עצמו ולא אחד עם השני.
אז פיתחתי כמה דרכים לשמור על שפיות. כשאני מתעמלת, הקולות מנמיכים ווליום כדי שאני אוכל להקשיב לפליי-ליסט. ככה גם כשאני מתחילה לבשל בשביל לצלם (וגם לאכול ואולי לפרסם). לכמה שעות, כמו שאומרים, I used to be schizophrenic but now we are ok.
אבל כשהמצב ממש קשה, ג' מציל אותי. ג' הוא החבר הכי טוב שלי. הוא הטלפון הראשון בסוף של יום מוצלח, או כשירדתי קילו במשקל, או כשמשהו הצליח בדיוק כמו שרציתי. הוא גם הטלפון הראשון אחרי דייט הזוי במיוחד, כשהלשעבר שיחיה מרגיש צורך להזכיר לי למה התגרשנו, או כשאני צריכה דחיפה לא עדינה לכיוון חדר הכושר. 
ג' נותן לי לבחור לאן יוצאים כשנפגשים, להזמין בשביל שנינו בדיוק מה שאני רוצה לאכול, ובלי שאני אומרת כלום הוא גם יודע אם אני במצב רוח לוודקה או לקאווה עם קסיס. (כן, גם אלכוהול זו שיטה לא רעה לשמור על השפיות, מצד שני אנחנו גם רוצים לשמור על הכבד)
אז כשהחלטתי להקדיש את הפוסט הראשון שלי לשוקולד (סוג של אקמול נפשי בפני עצמו), מיד הודעתי לו שיארוז את אהבת חייו, ושיבואו מירושלים למעוז השפיות הזמנית במישור החוף.
זה עוד דבר שאני אוהבת אצל ג' - הוא מקבל שאני לא נוסעת לירושלים והוא צריך לבוא לכאן תמיד, והוא אפילו לא מתלונן. כמעט. רק קצת. טוב, הרבה. אבל בשביל שוקולד הוא בא. בלי להתלונן.
אז הנה, הפוסט הראשון, מוקדש באהבה רבה, בעיקר לשוקולד, וקצת לג'.




עוגת שוקולד משוגעת עם דובדבנים (שיכולה להחזיר את השפיות, לפחות לרבע שעה)


לשתי תבניות מוארכות (23 ס"מ) או לתבנית עגולה בקוטר 24 ס"מ, או תריסר עוגות אישיות


מצרכים:
1 ו – 1/4 כוסות קמח
1/2 כוס אבקת קקאו
1/2 כפית מלח
1/2 כפית סודה לשתייה
1/2 כפית אבקת אפייה
150 גר' חמאה רכה בטמפ' החדר, חתוכה לקוביות
כוס סוכר
2 ביצים L + חלמון בטמפ' החדר
1 כפית תמצית וניל
גביע (200 מ"ל) יוגורט 3% (או אם בא לכם ממש לפרוק כל עול, שמנת)
3/4 כוס שבבי שוקולד צ'יפס גדולים (או קוביות שוקולד מריר)
קופסת דובדבני אמרנה בסירופ (בכל סופר, באזור של מוצרים לאפיה)
1/4 כוס רום/ויסקי/אמרטי (או כל ליקר אחר שתמצאו בבית ושהוא לא שנאפס מלון)

להכנת העוגה -
מחממים תנור ל- 180 מעלות.
מסננים את הדובדבנים מהסירופ.
מערבבים בקערה יחד את הקמח, אבקת הקקאו, הסודה לשתייה, אבקת אפייה והמלח (המהדרין ינפו).
בקערת המיקסר, עם וו גיטרה (K), מערבלים את החמאה יחד עם הסוכר עד לקבלת תערובת אחידה. טורפים יחד את הביצים עם תמצית הוניל ומוסיפים למיקסר, תוך כדי ערבול, בכמה חלקים עד שאחיד. מוסיפים 1/3 מתערובת הקמח וחצי מכמות היוגורט אל הקערה ומערבלים. חוזרים על כך, ולבסוף מוסיפים את השליש האחרון של תערובת הקמח.
כשהתערובת חלקה, מסירים מהמיקסר, ומקפלים בעזרת מרית את השוקולד והדובדבנים המסוננים. 
מחלקים את הבלילה בין תבניות אישיות משומנות (או בין השקעים בתבנים שקעים), או לתבניות מרופדות בנייר אפייה ואופים. 45 דקות לתבניות האישיות או המאורכות, או 65 דקות לתבנית העגולה, עד שקיסם הננעץ במרכז העוגה יוצא יבש. 
מוציאים את העוגה/עוגות מהתנור ונותנים להן להצטנן על רשת רבע שעה. בעזרת שיפוד עץ דוקרים ויוצקים את האלכוהול בצורה שווה. מצננים לחלוטין.

ומה עושים עם סירופ דובדבני אמרנה אתם שואלים? או, אז דווקא יש לי שתי תשובות מצויינות - מכינים קיר רויאל על בסיס דובדבנים במקום קסיס ומשדרגים לכולם את הקאווה. או, במצבי חירום של ממש, מחממים קצת את העוגה במיקרו, מוסיפים כדור גלידה וניל וסירופ דובדבנים, ושמים יומנה של ברידג'יט ג'ונס ב- DVD.




פינת האינדבידואליסט (כי כולם הולכים לפני המתכון, אבל אתם מיוחדים)

  1. במתכון המקורי נעשה שימוש בדובדבנים מיובשים במקום משומרים. זה יוצא אחרת אבל לא פחות מוצלח. אם רוצים, צריך להשרות 120 גרם דובדבנים מיובשים (ללא חרצנים!) ב-1/4 כוס ליקר/ויסקי/רום למשך כל הלילה. מוסיפים כוס סוכר נוספץ לחמאה, ובסוף מוסיפים לתערובת את הדובדבנים המיובשים המושרים, עם האלכוהול שנשאר בקערה.
  2. אפשר להוסיף ציפוי של קצפת מסקרפונה: בקערת המיקסר עם וו גיטרה מערבלים גביע גבינת מסקרפונה שהוצאתם שעה קודם מהמקרר עם רבע כוס סוכר ותמצית וניל. מחליפים לבלון הקצפה, מוסיפים קופסת שמנת מתוקה ומקציפים כ – 2-3 דקות עד לקבלת  קציפה רכה מאוד. מצפים את העוגה/עוגות ושומרים בקירור כשעתיים לפניי ההגשה. מפדרים במעט אבקת קקאו. הציפוי יחזיק גג עד למחרת (אחר כך הוא נהיה איכס, מניסיון).
  3. לחובבי הז'אנר אפשר להשתמש במקום בדובדבנים מיובשים בקליפות הדרים בדיוק באותו האופן. אני באופן אישי סולדת מהעניין, אבל היי, כל אחד והטעם שלו.


 (מבוסס על מתכון של שירלי נמש - מתוקים שלי)



2 תגובות: