יום שבת, 21 באפריל 2012

Strawberry fields forever (על עקביות וגלידת תותים)

בכל אביב, ביום הראשון שהשמש יוצאת ומספיק חם ללבוש חולצה קצרה, אני נשרפת. זאת הודות לשני גורמים עיקריים. ראשית, העובדה שמכל מאגר הגנים שמסתובב אצלינו במשפחה שני האחים שלי קיבלו את מראה המאהב האיטלקי, ורק אני נתקעתי עם צבע עור שבא בשני מצבי צבירה בלבד: לבן ואדום. שנית, אני עקבית. ולכן בתחילת כל אביב אני נשרפת. ככה הבן שלי יודע שהגיע הקיץ. העובדה שאמא שלו נשרפת היא מבחינתו מסימני האביב לא פחות משהחצב מסמן את בוא הסתיו. הייתם מצפים שאפיק לקחים, אך מתברר שיש דברים שפשוט לא משתנים.
הנה קחו אותי. בגיל 32 כשהתגרשתי, חשבתי לעצמי, שהנה אני חוזרת לגיל 20, אבל עם כל הניסיון, החכמה והבגרות שצברתי. איזה אחרת ואיזה נעליים. מצאתי את עצמי בדיוק באותה נקודה וקלולס כשהייתי בגיל העשרה. כפי שאמרתי, דברים לא משתנים. צפוי אתם אומרים? עקבית אני עונה. ממש כמו עונות השנה.





אז לכבוד האביב שבא בעקביות כל שנה, הנה גלידת תותים קלה להכנה, שלא צריכה שום שינויים ומצליחה בעקביות בכל פעם. את התותים קטפתי במושב גאולים, ביום הראשון שלבשתי חולצה קצרה. חזרתי עם יופי של תמונות, שתי סלסלאות תותים, ועור בצבע אדום.




גלידת תות 


המצרכים:
כוס רסק תות (מרסקים את התותים במעבד מזון או מוט בלנדר)
3/4 כוס סוכר
1 חלבון ביצה


להכנה:
מניחים את כל החומרים בקערת המערבל עם וו הקצפה (בלון). מקציפים עד שמכפיל נפח והקצף עמיד. כדי לוודא שמוכן מרימים קצת עם כפית הפוכה ובודקים שהקצף אינו נופל או מתעקם. מקפיאים למשך לילה. היא כל כך קלה להכנה וכל כך טעימה, שכדאי מראש להתחיל עם כמויות כפולות ואפילו משולשות.


אם התותים לא ממש מתוקים, או שאתם מחובבי המתוק, אפשר להשתמש גם בכוס סוכר במקום 3/4 כוס.









10 תגובות:

  1. איזה יופי של פוסט, כמה קסם וצחוק! נראה טעים במיוחד! :-)

    השבמחק
  2. כרגיל, הכתיבה שלך מרעננת והמתכון נשמע טוב, ינוסה בקרוב. אה, והתמונות מרהיבות!

    השבמחק
  3. תגובה זו הוסרה על ידי המחבר.

    השבמחק
  4. מעולה! נראה כ"כ טעים.
    גם אנחנו קטפנו תותים בגאולים (כן, פוסט בקרוב...) אבל הפעם לשם שינוי לא נשרפתי (טוב, כי נשרפתי כבר קודם לכן במשך השבוע ולכן לקטיף הגעתי כבר עם קרם הגנה).
    כמו תמיד, כיף לקרוא וכיף לראות את התמונות הנהדרות.

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה חן. כאילו כדי להוכיח את הטענה שלי, גם היו חזרתי הביתה בצבע תותים בוהק. אוי-א-ברוך!

      מחק